• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

/Files/images/den_psihchnogo_zdorov/1912.i305.032.kindergarten compositions.jpg

Психологічну службу закладу представляє
Карцева Вікторія Віталіївна

Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби на 2021/2022 н. рік:
  • Сприяння адаптації дітей;
  • Вивчення психологічної готовності до навчання у школі;
  • Моніторинг емоційного самопочуття дітей;
  • Діагностично-корекційна робота з дітьми;
  • Консультативно-просвітницька робота з батьками та педагогами;
  • Підвищення професійної компетентності практичного психолога.

Графік роботи практичного психолога

Дні роботиЗ якого часуДо якого часу
Понеділок8.0012.00
Вівторок13.0017.00
Середа13.0017.00
Четвер8.0012.00
П'ятниця13.3017.30

Графік консультації для батьків

Дні роботиГодини роботи
Щодня за телефоном 095430810608:00 - 18:00

Діяльність психолога в дитячому садку

Що робить психолог в дитячому садку?

Усім батькам добре відомо, що повинні робити для дитини педіатр, логопед, вихователь та вчитель. Чи потрібен в цьому переліку ще й дитячий психолог? А якщо потрібен, то чим дитячий психолог відрізняється від інших фахівців? Спробуємо відповісти на ці питання.

Дитячого психолога не варто плутати ні з психіатром, ні з невропатологом, ні з будь-яким іншим лікарем - це не медична спеціальність. Дитячий психолог не ставить діагноз, не передплачує рецепти. Він займається не станом внутрішніх органів і зовнішнього вигляду дитини, а іншими дитячими проблемами. Перелік дитячих проблем досить великий і безпосередньо залежить від віку.

Дитячий психолог - фахівець, який допомагає дорослим зрозуміти, що відбувається з їхньою дитиною та з ними. Психолог працює з актуальним станом дитини і батьків, проводить первинну діагностику, задає питання про життєву ситуацію та структуру сім'ї. У процесі спілкування психолог допомагає батькові чи матері (педагогу або дитині) усвідомити свою проблему, зрозуміти її причини та знайти рішення.

Діяльність психолога ЗДО спрямована безпосередньо на дітей, але для більшої ефективності в неї включаються і інші учасники виховного процесу - педагоги і батьки, які беруть участь у вирішенні проблем дітей. Психолог дає їм професійні рекомендації по роботі з дитиною і надає підтримку.

Проблеми, що не входять в професійну компетенцію психолога, вирішуються за допомогою переадресації запиту на роботу з дитиною та її сім'єю іншим фахівцям певного профілю (логопеда, лікаря, соціальним службам тощо.)

Батьки, діти яких проходять психологічне тестування, часто хвилюються, що результати стануть відомі іншим людям. Знайте, одна з етичних професійних норм психологів - це конфіденційність. Ніяких імен. Вся інформація за результатами психологічного тестування дитини передається батькам в усній (або письмовій) формі при індивідуальній бесіді.

Поступаючи в ЗДО батьки (законні представники) підписують ЗГОДУ на психологічний супровід дитини. Батьки мають право відмовитися від психологічного супроводу дитини в дитячому саду. У цьому випадку робота з дитиною можлива тільки після особистого звернення батьків до психолога або директора ЗДО, оформивши новий документ на психологічний супровід.

Мета роботи психолога в ЗДО - збереження і зміцнення психічного здоров'я дітей, їх гармонійний розвиток в умовах ЗДО, а також надання своєчасної допомоги дітям, батькам і педагогам у вирішенні психологічних проблем розвитку, що виникають в різних життєвих ситуаціях.

Завдання:
  • Виявлення причин порушень емоційно - особистісного і пізнавального розвитку дітей за допомогою діагностичного обстеження;
  • Подолання порушень у розвитку дитини, розробка і реалізація індивідуальних корекційно - розвиваючих програм;
  • Прогноз небезпечних наслідків тієї чи іншої складної ситуації, якщо вона не буде грамотно педагогічно і психологічно опрацьована;
  • Психологічний супровід дітей в період адаптації до ЗДО та дітей, які потрапили у важкі життєві ситуації;
  • Психологічний супровід дітей підготовчих груп, підготовка до школи, відстеження динаміки розвитку;
  • Сприяння розвитку особистості дітей в процесі їх виховання, навчання і соціалізації;
  • Надання консультативної допомоги батькам і педагогам;
  • Підвищення психолого -педагогічної культури і компетенції дорослих, які беруть участь у вихованні дитини.

Робота психологічної служби базується на нормативно-правових документах, таких як:

Конституція України;

Конвенція ООН про права дитини;

Закони України «Про освіту»;

Етичний кодекс психолога(прийнятий на 1-му установчому з'їзді Товариства психологів України 20.12.1990р. в м. Києві);

• Положення про психологічну службу системи освіти України;

• Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001р. №691;

• Лист МОНУ № 1/9-683 від 26.09.2012р. щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів;

• Лист МОНУ № 1/9-413 від 06.06.2013р. «Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти»;

• Лист МОНУ № 1/9-179 від 28.03.2014р. «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»;

• Лист МОНУ №1/9-442 від 17.09.2015р. «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»;

• Лист МОНУ №2/3 -14-1572-15 від 07.08.2015р. «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних само ушкоджень»;

• Лист МОНУ від 02.01.2013 р. № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»;

• Концепція національно-патріотичного виховання (затверджена спільним наказом МУССМС, МОН, МОУ, МКТУ від 27.10.2009р. №3754/981/538/49); Порядок взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах тощо;

• Лист МОНУвід 15.08.07 № 1/9-479«Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів»;

• Лист МОНУ від 27.07.2020 № 1/10-1495 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021н.р.»;

• Лист МОНУ від 30.10.2018 №1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей»;

• Програмарозвитку психологічної служби Харківського району на 2018 - 2022 роки», затвердженарішеннямXXI сесії VII скликанняХарківської районної ради Харківської областівід 21 грудня 2017 року;

• Програмаз реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2017- 2021 роки у Харківському районі, затвердженарішенням голови Харківської районної ради XVІ сесії VII скликання від 30.05.2017;

• Закон України «Про внесеннязмін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII;

• Лист МОНУ № 1/9-790 від 29.12.2018 "Щодо оганізації відповідної роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньо мунасильству та булінгу";

• Лист МОНУ від 29.01.2019 р. № 1/11-881 «Про рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»;

• Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 № 145«Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року».

Кiлькiсть переглядiв: 264

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.